MarkkinointiKollektiivin tilaisuus:
RAIVAA TIESI ESILLE
– Markkinoija, vaikuta itsesi ja työsi arvoon
- Milloin: Keskiviikkona 18.9.2024 klo 14–17 (puheenvuorot klo 14–16)
- Missä: Finnkino Cine Atlas (Hatanpään valtatie 1, Tampere)
- Hyvä tietää: Tilaisuus on osallistujille maksuton. Tarjolla verkostoitumista ja pientä purtavaa.
Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa opetellaan taistelemaan maksetun mainonnan laskevia huomioarvoja vastaan, pitämään puolia omasta palkasta ja onnistumaan kaupankäynnissä verkossa.
Lisäksi: hae mukaan ennen tilaisuutta järjestettävään kriisiviestinnän simulaatiopeliin - treenataan yhdessä vaikuttavaa kriisiinhallintaa.
Tule tapaamaan kollegoita kasvotusten Tampereelle! Haluamme mahdollistaa aikaa aidoille kohtaamisille ja keskusteluille, joten asiasisällön jälkeen on varattu aikaa minglaamiselle pikkupurtavan äärellä.
*Tilaisuus on päättynyt*
----------------
Tilaisuuden puheenvuorot:
Markkinoijan taistelu laskevia huomioarvoja vastaan
Tiesitkö, että brändin rakentamisen ja mieleenpainumisen kannalta suosituimmat maksetun mainonnan kanavat ovat kaikista heikoimpia?
- Annika Räihä (Sunday Brunch Company) jakaa oppinsa ja huomionsa, joita hän on tehnyt suunnitellessaan ja optimoidessaan maksettua mainontaa eri kanaviin asiakkailleen. Jokaisella maksettua mainontaa tekevällä markkinoijalla on menossa on laskevia huomioarvoja vastaan taistelu, johon liittyvät tarkat budjetin optimoinnit sekä taustalla liiketoiminnallisiin tavoitteisiin tähtääminen. Taistelut voittaakseen markkinoijan tulee tuntea monikanavamarkkinoinnin voima ja pitää mielessä että välitöntä voittoa tavoitellessa pitkän aikavälin merkittävämpi kasvu usein kärsii.
Kaupankäynti verkossa on muuttunut, mitä meidän pitäisi tehdä?
Kaupankäynti verkossa on muuttunut. Ja laadukkaan liikenteen saaminen on vaikeampaa kuin koskaan. Mitä meidän pitäisi tehdä?
- Olli Lehtisalo (Leadoo) käy läpi haasteita, joita digimarkkinoinnin ammattilaiset kohtaavat. Verkkokäyttäjien ostokäyttäytyminen on muuttunut ja laadukkaan verkkoliikenteen saaminen organisaatioiden kotisivuille on entistä haastavampaa. Puheenvuorossaan Olli sekä analysoi haasteita mutta myös tarkastelee, kuinka markkinoijat voivat saavuttaa verkkosivustojensa suoritustavoitteet haasteista huolimatta.
Markkinoija, sinä olet vaikuttava
Mitä tapahtuu, jos yritys ei panosta markkinointiin ja myyntiin eikä ymmärrä alojen ammattilaisten arvoa? Millä keinoin varmistamme, että ammattilaiset ja heidän työnsä saavat ansaitsemansa arvostuksen?
- Marko Hovinmäki (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA) muistuttaa markkinoinnin ja myynnin merkityksestä. Marko haastaa puheenvuorossaan meistä jokaisen mukaan vaikuttavuuden talkoisiin: kuinka voimme lisätä markkinoinnin arvostusta? Miten palkka-avoimuus, sopimusosaaminen ja myynnin sekä liiketoiminnan lukujen ymmärtäminen vaikuttavat arvomme näkemiseen? Miten voimme osoittaa, että investoimalla markkinointiin saadaan tulosta aikaan?
--------------
Kriisiviestinnän simulaatiopeli:
Valmistaudu vaikuttavaan kriisinhallintaan
- Onko organisaatiollasi suunnitelma valmiina kriisiviestintätilanteeseen? Oletko päässyt simuloimaan suunnitelmaa?
- Toni Perez (OSG) simuloi koko organisaatiota ravisuttavan kriisinhallintapelin pienelle mukaan valitulle joukolle. Pelissä pääset osallistumaan mainekriisin viestinnän hallintaan. Osallistujat saavat apua ja oppia niin Tonilta kuin toinen toisiltaan. Simulaatiossa sivutaan kriisinhallintaa, mutta keskitytään kriisiviestinnän toimiin.
- Simuloitava tilanne on valittu ennakkoon sellaiseksi, joka voi koskettaa mitä tahansa organisaatiota. Sen hoitamiseksi vaaditaan työskentelyä monien eri sidosryhmien kanssa aikapaineen keskellä. Simulaation osallistujat pääsevätkin samalla sparrailemaan muiden kanssa, mitä tällaisissä tilanteissa kannattaisi tehdä kun työlistalla on niin sisäinen viestintä, mediasuhteet, some ja muut yrityksen eri sidosryhmät yhtäaikaisesti.
- Tämän simulaatioharjoituksen kautta pääset turvallisessa ympäristössä kokemaan kriisin ja testaamaan, oletko todella valmistautunut.
- Simulaatio on tarkoitettu viestintäkokemusta ja jonkinlaista kriisiviestintäosaamista jo omaaville. Harjoituksesta saa eniten irti, kun kriisiviestinnän perusteet ovat jo hallussa. Työpaja on tarkoitettu ensisijassa yritysten ja järjestöjen johdolle sekä markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.
- Ilmoitamme simulaatioon mukaan valituille henkilöille henkilökohtaisesti omasta simulaatiopaikasta.
“Tuli yllätyksenä, kuinka paljon asioita tulee yhdellä kertaa samaan aikaan pöydälle – ja tosi tilanteessahan näitä tulisi vielä paljon enemmän.” - simulaation osallistuja
----------------
Iltapäivän aikataulu:
- Klo 11.50–13.30 Kriisiviestinnän simulaatiopeli mukaan valituille
- Klo 13.40 Tilaisuuden ovet avautuvat, tervetuloa!
- Klo 14.00 Tilaisuuden avaus
- Puheenvuorot ja keskustelua
- Klo 16.00 Verkostoitumista ja pientä purtavaa
- Klo 17.00 Tilaisuus päättyy
Hyvä tietää:
- Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.
- Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton.
- Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi.
- Tilaisuuden mahdollistavat Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA, Leadoo, OSG ja Finnkino.
- Tilaisuudesta ei tule streamia tai videotallennetta: olemme paikalla kokemassa jotain vain tässä hetkessä. Kutsu myös kollegasi mukaan ja tulkaa hakemaan voimaa ja työkaluja arkeen yhdessä!
Nähdäänhän Tampereella?
*Tilaisuus on päättynyt*
Lisää
Tapahtumat
-kategoriasta
Katso kaikki
Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.