Löytyykö yrityksesi? on Fonectan ja MarkkinointiRadion minipodcast-sarja, jossa käymme läpi, mitä yrityksen tulee ottaa huomioon oman näkyvyytensä varmistamiseksi, niin paikallisesti kuin isommassa kuvassakin.
Fonectan asiantuntijoiden avulla selviää, mistä hakukoneiden ja laitteiden ominaisuuksista markkinoijan pitää olla tietoinen, mihin näkyvyyksiin voi itse vaikuttaa, ja mitä ainakin pitää tehdä, jotta asiakkaat löytävät tarjolla olevin palveluiden tai tuotteiden äärelle. Fonectan asiantuntijoiden kanssa keskusteluun käy MarkkinointiKollektiivin Sanna-Kaisa Koivisto.
---------------------
Jakso 1: Hakukäyttäytymisen muutos, Antti Tukia
Ensimmäisessä jaksossa syvennytään hakukäyttäytymisen muutokseen yhdessä Antti Tukian kanssa. Antin kanssa käydään läpi, miten tietoa nykypäivänä haetaan, millä eri laitteilla ja mitä tämä kaikki tarkoittaa markkinoijan arjessa.
Jakso 2: Hakukoneoptimointi, Johannes Lindblom
Toisessa jaksossa käsittelyssä on hakukoneoptimointi, kun mikin ääreen astuu Johannes Lindblom. Johannes avaa, mistä hakukoneoptimoinnissa on kyse, millaista hyvä hakukoneoptimointi on, ja mihin kaikkeen markkinoija pystyy tämän näkyvyyden osalta vaikuttamaan.
Jakso 3: Paikallinen haku ja Google Yritysprofiili, Inka Gyllenbögel
Kolmannessa jaksossa paneudutaan paikalliseen hakuun ja googlen bisnesprofiiliin Inka Gyllenbögelin opastuksella. Inkan kanssa keskustellaan siitä, miten tärkeää omien tietojen paikkansapitävyys verkon palveluissa on. Jakso tarjoaa parhaat vinkit paikallisessa haussa näkymiseen.
Jakso 4: Monikanavaisuus ja kanavien kirjo, Juha Viherväs
Sarjan neljännessä jaksossa käydään läpi monikanavaista mainontaa Juha Viherväksen johdolla. Juha käy läpi, miksi markkinoijan tulee olla kiinnostunut monikanavaisesta mainonnasta, miten kanavavalintoja kannattaa tehdä, ja mikä merkitys budjetin koolla on näissä valinnoissa. Katsomme myös monikanavaisen mainonnan tulevaisuuteen.
Kuuntele koko sarja
Koko podcastsarjan saat haltuusi täältä (jaksot julkaistaan kerran viikossa toukokuussa 2022):