MK event:
Vastuullisuus B2B-markkinoinnin ja kasvun vauhdittajana
Syyskuussa pureudutaan B2B-markkinointiin vastuullisuus-näkökulmasta. Tilaisuuden neljä puheenvuoroa tarjoavat ajatuksia herättäviä näkemyksiä ja konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vastuullisuus nostetaan strategian ytimeen ja valjastetaan rakentamaan arvoa ja kasvua B2B-liiketoiminnassa. Vastuullisuus palvelu- ja tuotekehityksessä ja markkinointiviestinnässä ei heijastu ainoastaan organisaation omaan brändiin vaan parhaimmillaan tuottaa arvoa myös kumppanille. Onko vihreä B2B-markkinoinnin uusi musta?
Tilaisuuden tallenne löytyy täältä.
Tilaisuudessa ajatuksensa ovat jakamassa:
Heidi Peltonen (Neste)
Riina Jokinen (Suhdetoimisto Kram)
Mirka Lammi (Punamusta media Oyj)
Max Söderholm (Leadfamly)
Miten viedä vastuullisuus strategian ytimeen ja kasvun ajuriksi?
Heidi Peltonen (Neste) tulee kertomaan, mitä vastuullisuus tarkoittaa Nesteelle: miten se näkyy B2B strategiassa, tuote- ja palvelukehityksessä sekä markkinointiviestinnässä. Puheenvuorossa käydään konkretian kautta läpi, mitä vastuullisuus on käytännössä vaatinut ja miten sen avulla on lähdetty rakentamaan arvoa tuottavia palveluita ja kumppanuuksia tuotteen ympärille.
Vastuullisista sanoista vastuullisiksi teoiksi
Riina Jokinen (Suhdetoimisto Kram) pohtii puheenvuorossaan, miten vastuullisuus tuodaan teoiksi markkinoinnin keinoin. Entä jos markkinointitiimi on pieni, eikö käytössä ole isoja budjetteja vastuullisten tekojen toteuttamiseen ja niistä viestimiseen? Teemaa puretaan operatiivisen tekemisen esimerkkien kautta ja herätellään ajatuksia siitä, miten markkinointi itse voi toimia vastuullisesti osana organisaatiota.
Vastuullinen B2B
Mirka Lammi (Punamusta media Oyj) tulee jakamaan näkemyksiä ja antamaan konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vastuullisuus on näkynyt heidän B2B-markkinoinnissa. Punamusta on tehnyt B2B-asiakkaidensa puolesta vastuullisuuspäätöksen ja tässä puheenvuorossa Mirka tulee avaamaan, mitä se oikeasti tarkoittaa.
Pelillistäminen B2B-yrityksen vastuullisuuden viestijänä
Max Söderholm (Leadfamly) tietää, miten pelillistämisen kautta voidaan viestiä monimutkaisiakin aiheita. Vastuullisuus on yksi niistä B2B-markkinoinnin teemoista, joita on vaikea sanoittaa kuulostamatta viherpesulta tai pinnalliselta sanahelinältä. Max jakaa puheenvuoronsa aikana aitoja esimerkkejä, siitä kuinka pelit on valjastettu näiden vaikeasti ymmärrettävien teemojen kommunikointiin.
Tilaisuuden mahdollistaa Neste, Suhdetoimisto Kram, Punamusta media Oyj, Leadfamly.