Tiistaina 22.8.2023 klo 8.30-9.00
Sukupolvi Z – millainen se on oikeasti?
Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta
Vieraana Sylva Vahtera (Iro Research)
Aamukahviseura saa vieraakseen Sylva Vahteran, joka kertoo meille uunituoreen tutkimuksen löydöksiä sukupolvi Z:sta. Kun puhutaan sukupolvi Z:sta, puhutaan 740 000 suomalaisesta tulevaisuuden päättäjästä, joiden kulutuskäyttäytymistä ja arvo- sekä asennemaailmaa käydään läpi Sylvan kanssa.
Mitä markkinoijan on hyvä tietää tästä nuoresta ikäryhmästä? Millainen on heidän asenne- ja arvomaailmansa? Millaisia segmenttejä ryhmän sisältä löytyy?
Tutkimuksessa on lisäksi selvitetty, miten vanhemmat ikäryhmät suhteutuvat tähän Z-sukupolveen. Kuulemme, kuinka uniikki tämä kohderyhmä on, ja missä asioissa he eniten eroavat vanhempiin sukupolviin verrattuna.
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
- Mitä asioita nuoret liittävät elämäänsä?
- Mitä erottavia ja yhdistäviä tekijöitä sukupolvi Z:n segmenteissä on?
- Millainen arvo- ja asennemaailma nuorilla on ja miten he suhtautuvat yhteiskunnallisiin asioihin ja poliittisiin päättäjiin?
- Miten sukupolvi Z eroaa vanhemmista ikäryhmistä?
Katso tallenne:
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä.