Tiistaina 22.8.2023 klo 8.30-9.00

Sukupolvi Z – millainen se on oikeasti? 
Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta

Vieraana Sylva Vahtera (Iro Research)

Aamukahviseura saa vieraakseen Sylva Vahteran, joka kertoo meille uunituoreen tutkimuksen löydöksiä sukupolvi Z:sta. Kun puhutaan sukupolvi Z:sta, puhutaan 740 000 suomalaisesta tulevaisuuden päättäjästä, joiden kulutuskäyttäytymistä ja arvo- sekä asennemaailmaa käydään läpi Sylvan kanssa. 

Mitä markkinoijan on hyvä tietää tästä nuoresta ikäryhmästä? Millainen on heidän asenne- ja arvomaailmansa? Millaisia segmenttejä ryhmän sisältä löytyy? 

Tutkimuksessa on lisäksi selvitetty, miten vanhemmat ikäryhmät suhteutuvat tähän Z-sukupolveen. Kuulemme, kuinka uniikki tämä kohderyhmä on, ja missä asioissa he eniten eroavat vanhempiin sukupolviin verrattuna.

Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:

  • Mitä asioita nuoret liittävät elämäänsä?
  • Mitä erottavia ja yhdistäviä tekijöitä sukupolvi Z:n segmenteissä on?
  • Millainen arvo- ja asennemaailma nuorilla on ja miten he suhtautuvat yhteiskunnallisiin asioihin ja poliittisiin päättäjiin?
  • Miten sukupolvi Z eroaa vanhemmista ikäryhmistä?

Katso tallenne:

Sylva oli vieraana Aamukahviseurassa myös 21.5.2024, kun aiheena oli: Millaisia yli 55-vuotiaat oikeasti ovat? Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta.

MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä.

Julkaistu 
15.8.2023
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.