MK teematilaisuus: Markkinoijan m0kat
Kuinka oppia mokista niiden piilottelun sijaan?
Milloin: 1.12.2022 klo 14-15:30
Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
Katso tallenne:
Markkinoinnin alalla mokia ei jaeta vaikka se kannattaisi. Ala elää (vaikka joskus muuta väittääkin) palkintogaalojen hurmoksessa. Virheet piilotetaan, kun pohditaan kuinka caset presentoidaan parhaassa valossa. Kuitenkin juuri virheistä, mokista, stipluista - miksi niitä haluammekaan kutsua - voimme koko ala oppia parhaiten!
Kömmähdysten ja mokien jakaminen avoimesti on tärkeää, jotta voimme varmistaa, ettei kaveri kaadu turhaan samaan kuoppaan. Mokien kanssa eläminen ja niiden jakaminen ei silti aina ole yhtä helppoa, kuin mitä verkossa kiertävät voimalausekortit antavat ymmärtää. Kuinka siis löytää mokien keskeltä opit ja kasvun paikat?
Tässä tilaisuudessa puhutaan mokien aiheuttamista tunteista ja ajatuksista, sekä nimenomaan markkinoijan tekemistä mokista. Haluamme madaltaa markkinoinnin mokista käytävän keskustelun kynnystä ja rakentaa alalle fiksua mokien jakamisen kulttuuria.
Tilaisuuden puheenvuorot:
- Kohti yhä uusia eksymisiä ja onnistumisia! Kati Huovinmaa (ammattimentori, tietokirjailija ja kouluttaja) haastaa pohtimaan, onko epäonnistumista oikeasti olemassakaan. Mitä jos kyse onkin eksymisestä tai erehtymisestä, joka lopulta on elintärkeää onnistumisen ja kehittymisen kannalta? Epäonnistuminen kuulostaa kirjaimellisesti onnistumisen vastakohdalta. Tällöin voi olla vaarana jäädä jumiin ajatukseen, ettei mikään asia onnistunut mokahetkellä, tai että mikään ei vienyt kohti jotain uutta ja parempaa. Kati on käsitellyt työelämän myyttejä ja epäonnistumisia myös tietokirjassaan.
- Moka vai kokeilu? Mika Hyötyläinen (Neste) muistuttaa, että vaikka helposti tuuditamme itseämme lauseisiin “mokista oppii”, tämäkään oppiminen ei tapahdu itsestään: pitää olla prosessi, johon varataan aikaa. Kokeileva kulttuuri ei synny organisaatioon automaattisesti, ja jokainen tarvitsee välillä tukea ja kannustusta kokeiluidensa ja oppiensa jakamiseen. Organisaatioille tämä on elintärkeää: kun kokeileminen loppuu, loppuu oppiminen ja kun oppiminen loppuu, loppuu kehittyminen. Mika lupaa jakaa tilaisuudessa omien eeppisten mokiensa top listan - ja niiden opit.
- Markkinoija vastaan maailma: Välillä on hyvä haistattaa pitkät perfektionismille ja onnistumisen pakolle. Miten kestää jatkuvia epäonnistumisia ja kehittää resilienssiä? Miten kääntää virheet positiiviseksi kokemukseksi ja ottaa väistämättömät mokat vastaan ilolla? Tommi Merelin (MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsen) jakaa esimerkkejä ja kokemuksia uran ja elämän varrelta: “On ihan ok olla ottamatta riskejä, mutta silloin ei pärjää. Ja kun riskejä ottaa, tulee mokaamaan – paljon”.
MarkkinointiKollektiivin tuotannon porukka ja tilaisuuden puhujat haastavat sinut mukaan mokien julkituonnin talkoisiin. Tehdään yhdessä markkinoinnin mokista rakentava keskustelu, josta kaikki hyödymme! Voit halutessasi jakaa muiston omasta markkinoijan mokastasi tilaisuuden ilmoittautumisen yhteydessä. Keräämme mokia julkaistavaksi (anonyymisti tai nimillä) mkollektiivi.fi-sivuille jakaaksemme arvokkaita oppeja kaikille avuksi!
Ajatuksiaan jakamassa:
- Kati Huovinmaa (Huovinmaa Oy)
- Mika Hyötyläinen (Neste)
- Tommi Merelin (Arilyn & Virtual Art Gallery)
Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistaa Neste.
Katso tallenne täältä >>