Finnish Martech Landscape 2022 on nyt julkaistu! MarkkinointiKollektiivi julkaisee jo toista kertaa koosteen Suomen martech-landscapesta. Kooste on tehty työkaluksi jokaiselle markkinoinnin ammattilaiselle.
Veloituksettoman koosteen lataamalla jokainen markkinoija voi hahmottaa paremmin erilaisten markkinointiteknologioiden tarjoamaa, ja saada ajatuksia oman organisaationsa markkinoinnin kehittämiseksi. Finnish Martech Landscape on tehty kahdesta syystä: omalta osaltamme haluamme olla nostamassa kotimaisia martech-toimijoita esille ja auttaa markkinoijia nimenomaan kotimaisten teknologia-palveluntarjoajien löytämisessä.
Voit ladata koosteen veloituksetta artikkelin lopusta löytyvän botin kautta 🇫🇮
You can download the material from the bot below this article 🇬🇧
Finnish Martech Landscape-kooste on tehty yhdessä MarkkinointiKollektiivi-yhteisön vinkkien avulla vuoden 2021 mittaan. Selvitystyössä löydetyt yritykset on sen jälkeen sijoiteltu landscape-koosteeseen sen perusteella, millaista tuotetta yritys tarjoaa ja mihin kategoriaan se sopivimmin istuu. Yritysten jaottelussa on käytetty globaalin Martech Landscape -koosteen mukaisesti kuutta yläkategoriaa, sekä niiden alakategorioita. Martech-sektorin yrityksille tyypillistä on, että ne saattavat muuttaa suuntaansa nopeasti (ja usein). Tämän johdosta jaottelu kategorioihin on vuosittain haastavaa, ja yrityksen sijainti voi vuoden mittaan muuttua.
Nyt ladattavissa oleva kooste sisältää yhteensä 169 yritystä, joista 18 on kokonaan uusia. Vuoden 2021 koosteeseen verrattuna uudesta Finnish Martech Landscape-koosteesta on poistettu 17 yritystä mm. konkurssien ja yritystoiminnan lopettamisen seurauksena sekä liiketoiminnan muututtua palveluliiketoiminnaksi.
“Meille on kunnia-asia ylläpitää ja päivittää listaa suomalaisista markkinointiteknologia-alan yrityksistä. Tältä listalta tulevat lähitulevaisuuden kovimmat kotimaiset martech-kasvajat. Tämän koosteen myötä uskomme, että jokaisen markkinoijan on myös helpompi lähestyä ehkä vaikeaksikin koettua markkinointiteknologiakenttää, joka tarjoaa toki paljon mahdollisuuksia, mutta voi olla vaikea hahmottaa” kertoo MarkkinointiKollektiivin perustaja Santtu Kottila.
Tulemme päivittämään Finnish Martech Landscapea jatkossakin vuosittain, ja otamme mielellämme vastaan vielä mahdollisesti puuttuvia yrityksiä.