MarkkinointiKollektiivin teematilaisuus:
B2B-markkinointi nyt
Mitä kuuluu B2B-markkinoinnille ja -markkinoijalle?
- Milloin: 20.9.2023 klo 14–16
- Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
- Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton
MarkkinointiKollektiivi saa jatkuvasti toiveita b2b-markkinoijilta sisällöistä, joissa kulmana on puhtaasti b2b-markkinoijan arki. Tässä tilaisuudessa vastataan toiveeseen – selvitetään yhdessä mitä kuuluu b2b-markkinoinnille ja -markkinoijalle tässä ja nyt.
Kuinka rakennetaan holistinen asiakaskokemus b2b-myynnin ja -markkinoinnin yhteistyönä? Miten vastuullisuusviestintä tuodaan saumattomaksi osaksi b2b-brändin rakentamista? Millä keinoilla voitetaan kiireisen b2b-päättäjän aika omalle sisällölle ja viestille? Kuinka b2b-markkinoija onnistuisi pääsemään irti yksin suorittamisen harhasta?
Tule päivittämään tietojasi, hankkimaan vahvistusta ajatuksillesi sekä tankkaamaan arjen vertaistukea.
Katso tallenne:
-----------------
Tilaisuuden puheenvuorot:
Vastuullisuus B2B-brändin rakentamisessa: markkinointihöttöä vai kriittinen kilpailutekijä?
- Markus Natri ja Kati Lostedt (Valve) avaavat vastuullisuusviestinnän ja -markkinoinnin mahdollisuuksia b2b-yritysten näkökulmasta. Miten viestiä vastuullisuudesta uskottavasti, kiinnostavasti ja vaikuttavasti? Millaisia rooleja yrityksesi voi ottaa oman toimialansa vastuullisuuden edistäjänä? Miten tunnistat vastuullisen liiketoiminnan tarjoamat mahdollisuudet yrityksesi brändin ja ajatusjohtajuuden rakentamisessa? Markus ja Kati kannustavat jokaista b2b-yritystä löytämään oman äänensä ja vahvuutensa vastuullisina toimijoina, viestijöinä ja markkinoijina.
Markkinoinnin tuki modernille B2B-myynnille
- Antti Tukia (Fonecta) jakaa opit Fonectan b2b-myynnin tuoreesta transformaatiosta: miten ja miksi transformaatio toteutettiin? Entä kuinka työ jatkuu alati kohti monikanavaista ja holistista asiakaskokemusta? Antti kertoo puheenvuorossaan, millaista tukea moderni b2b-myynti markkinoinnilta tänä päivänä tarvitsee. Tästä jokainen voi skaalata vinkkejä omaan bisnekseen.
Miksi podcast soveltuu paremmin B2B-markkinointiin kuin B2C-markkinointiin?
- Juhani Pajunen (Suomen Podcastmedia) tuntee podcastin voiman b2b-kohderyhmässä. Vaikka ajankäytöstään kriittisellä kohderyhmällä ei ole aikaa puheluiden vastaanottamiseen, niin podcastilla on mahdollisuus luoda heihin suhdetta. Lukuisissa päättäjä-kohderyhmän podcasteissa mukana ollut Juhani kertoo puheenvuorossaan vinkkinsä b2b-podcastmarkkinoinnissa onnistumiseen ja tiettyjen useasti podcasteissa toistuvien sudenkuoppien välttämiseen.
B2B-markkinoijan puheenvuoro
- Tiina Karppinen (Markkinoinnin moniottelija ja MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsen) tuo tilaisuuteen vertaistuellisen puheenvuoron kannustamaan jokaista b2b-markkinoinnin ammattilaista. Tiina kertoo yksin suorittamisen harhasta, ja jakaa armollisuutta arkeen nostamalla esille oma työuransa varrelta sekä onnistumisia että epäonnistumisia b2b-markkinoinnissa.
Iltapäivän aikataulu:
- Klo 14:00 Tilaisuuden avaus
- Puheenvuorot
- Klo 16:00 Tilaisuus päättyy
Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.
Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Valve, Fonecta ja Suomen Podcastmedia.
Tilaisuus on osallistujille maksuton ja kaikille avoin.