Aihe:

Kumppaniblogi

Blogit

MarkkinointiKollektiivi ja BookBeat keräsivät sinulle lukuvinkit kesään!

Joko sinulla on kesälle listattuna kaikki ne kirjat, joita talven ja kevään aikana et ole ehtinyt lukea, mutta joille haluat nyt ottaa aikaa? Jos ei, niin ei hätää! Keräsimme nimittäin yhdessä kumppanimme BookBeatin kanssa sinulle omia suosituksiamme monesta eri kategoriasta, tällä kertaa jotain ihan muuta kuin ammattikirjallisuutta!
Blogit

Kuluttajien odotuksista syötettä vastuullisuusviestintään ja -markkinointiin

Yli puolet suomalaisista kokee, että tuotteiden tai palveluiden vastuullisuutta on vaikea arvioida tai vaihtoehtoja vertailla keskenään. Melkein 40 % kokee hankalaksi luopua tutuista ja turvallisista tuotteista tai palveluista. Kuinka yritykset voivat auttaa kuluttajia tekemään vastuullisempia päätöksiä ja helpottamaan ratkaisun tekoa ostopolulla? Tätä pohtii Sanoman Tiina Kosonen MK kumppaniblogissa.
Blogit

Mittaaminen vauhdittaa B2B-markkinoinnin muutosmatkaa

Miten B2B-markkinointia kannattaa mitata vuonna 2021? Entä miten johto ja muut tiimit vakuutetaan siitä, että digitaalinen ja asiakaskeskeinen markkinointi todella tuo tuloksia? Aiheuttaako tuotekeskeisyyden karistaminen päänsärkyä markkinointitiimin ulkopuolella? Miten raskaan teollisuuden osaaja Kalmar tekee B2B-markkinointia ja mittaamista käytännössä? Salesforcen Lars Schulman ja Kalmarin Maija Eklöf olivat vieraana MarkkinointiKollektiivin aamukahveilla, keskustelun kohokohdat ja tallenteen löydät MK Kumppaniblogista!
Blogit

Kestävyysviestintää on enemmän kuin koskaan, mutta me pystymme parempaan

Jotta kaikki kestävyysviestintä olisi faktoihin perustuvaa, pohjautuisi yrityksen tekoihin ja arvoihin, ja kestäisi kriittistäkin tarkastelua, ei yhdenkään markkinointiammattilaisen tulisi toteuttaa puolivillaista, viherpesevää tai faktoja kaunistelevaa mainosta. Oatly teki viiden kohdan kysymyslistan, joka jokaisen markkinointiammattilaisen toivoisi muistavan, kun heiltä pyydetään iskevää kestävyysmarkkinointia.
Blogit

Läpinäkyvyys selättää vastuullisuushutun

Jos vastuullisuus on vain hyvää polttoainetta markkinoinnin tarpeisiin eikä aitoa vastuullisuustyötä, voi olla kiusaus viestiä asioista parhaalta kuulostavalla tavalla, sen sijaan, että pyrittäisiin aitoon läpinäkyvyyteen ja jatkuvuuteen. Vastuullisesti toimivalla yrityksellä on avaimet menestykseen myös pitkällä tähtäimellä, ja puolestaan yritys, joka ei nyt kiinnitä huomiota vastuullisuuteen, on vaikeuksissa varsin pian. Vastuullisuuden merkitys on kuluttajien ja päättäjien mielissä kasvanut ja kasvaa edelleen, ja tutkimusten mukaan yritysvastuuasioihin tullaan tulevaisuudessa panostamaan entistä enemmän myös resurssinäkökulmasta, kirjoittaa Mirka Lammi PunaMusta Medialta.
Blogit

Somemyrskyt ja vihapuhe ovat koko yrityksen asia

Pelko somemyrskystä sen itsensä tai myräkän jälkipyykin työläyden vuoksi latistaa mainonnan helposti valjuksi pannukakuksi. Huomaamaton saa olla rauhassa. Leena Komulainen (Ivalo Creative) pohtii blogissa, kuinka lisääntyneen vihapuheen voi nähdä osoituksena markkinoinnin toimivuudesta: täyslaidallinen on tunnereaktio. Mutta mikä vaikutus tällä on organisaatioon, tekijöihin ja brändiin?
Blogit

Sitouttavampaa sisältöä ja työntekijälähettiläitä - Mistä on some 2021 tehty?

Meltwaterin suuren some-tutkimuksen löydökset sen paljastavat: sosiaalisen median merkitys ei ole vähenemässä, mutta somen sisältä löytyy markkinoijille mielenkiintoisia trendejä. Eri organisaatioiden toimintatavat ja panostukset someen vaihtelevat, lue lisää ja peilaa tietoja omaan työhösi!
Blogit

Valjasta analytiikka verkkokauppasi myyntiä tukevaksi rengiksi - huomioi ainakin nämä

Mitä kannattaa ainakin huomioida verkkokaupan analytiikassa? Lue viisi vinkkiä, jotka Qurun senior data scientist Jarkko Niemelä vinkkaa jokaisen opiksi!