MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Onko markkinointisi kestävyysmurroksen tehokas mahdollistaja vai kallis turhake?

Kestävyysmurrokseen pätevät samat liiketoiminnan lainalaisuudet kuin moneen muuhunkin muutokseen. Jotta muutos etenee, täytyy yrityksen liiketoiminnan olla riittävän hyvässä kunnossa muutoksen rahoittamiseen.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 28.5.2024: Markkinoija, tarkista palkkasi – millaista palkkaa markkinointialalla maksetaan? Vieraana Tuula Sirén (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA)

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on tutkinut jo useamman vuoden ajan myynnin ja markkinoinnin alan palkkoja. Tutkimusdatojen vertailusta käy ilmi, että markkinoinnin alan palkat ovat kehittyneet edellisvuodesta, ja kehitykseen on vaikuttanut etenkin henkilökohtainen sopiminen.
Blogit

Kuinka nostat markkinoinnin arvostusta oman organisaatiosi sisällä?

Markkinoinnin arvostuksen puute ei näy pelkästään asenteellisena puheena, vaan myös kriittisemmissä tekijöissä kuten investoinneissa. Tässä kirjoituksessa nostamme esiin tekijöitä, jotka viestivät markkinoinnin arvostuksen puutteesta, mistä arvostamattomuus johtuu ja annamme neuvoja siihen, kuinka jokainen markkinoija voi nostaa arvostusta omassa organisaatiossaan.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #16: Mainonnan teho - Toimistot by HS Visio - Työnantajabrändäys

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan mainonnan ja markkinoinnin toimenpiteiden tehon mittaamisesta lyhyellä vs. pitkällä aikavälillä (ajasta 1:46 alkaen). HS Vision artikkeli mainostoimistoista on aiheuttanut paljon keskustelua alalla ja myös meidän paneeli ottaa siihen vahvasti kantaa (13:36). Mikä on työnantajabrändäyksen rooli osana yrityksen markkinointia (27:27)?Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina strategisen bränditoimisto Wörksin Jarno Varis sekä markkinointitoimisto Julkee x Lempeen Lasse Iskanius.
Podcast

MR Sunnuntaibrunssi #7 Axa Fahler- lätkäjätkästä 15 sekunnin kiteyttäjäksi ja kirjailijaksi

Axasta ei tullut ammattilaisurheilijaa eikä fysioterapeuttia, vaan väliaikaiseksi tarkoitetusta mainostoimistopestistä kasvoikin pitkä ura ammattikirjoittajana.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 21.5.2024: Millaisia yli 55-vuotiaat oikeasti ovat? Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta, vieraana Sylva Vahtera (Iro Research)

Millaista elämää yli 55-vuotiaat elävät ja millaisia he ovat kuluttajina? Tämän meille kertoo Sylva Vahtera (Iro Research), joka esittelee Aamukahviseurassa uunituoreen tutkimuksen ikäryhmästä 55+.
Blogit

Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan vastuullista ja läpinäkyvää – mutta miten?

Vaikuttajamarkkinointi on noussut muiden digimarkkinoinnin muotojen rinnalle merkittäväksi mainonnan kanavaksi, ja se jatkaa kasvamistaan vuosi vuodelta. Vaikuttajamarkkinoinnin vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä on kuitenkin aika ajoin arvosteltu, vaikkakin mielestäni vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan erittäin läpinäkyvä ja vastuullinen markkinointikeino brändille kuin brändille. Mutta mitä kaikkea vaikuttajamarkkinoinnissa tulisi ottaa huomioon, jotta se täyttäisi edellä mainitsemani ajatukset?
Blogit

Burnout tulee, oletko valmis ­– markkinointiala terapeutin silmin

Mitä muut ajattelevat mitä markkinoinnissa tehdään: luodaan mitä hienompia mainoskampanjoita upeissa puitteissa ja kippistellään kuplivaa harva se viikko eri kekkereillä, ihanaa! Ehkä toisinaan tätäkin, mutta markkinointialalla työskentely on usein reunalla elämistä - saat toki tehdä näyttäviä projekteja, mutta toisaalta venyttää jaksamisen ja sietämisen rajoja monesti työuupumukseen asti.