Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan mainonnan ja markkinoinnin toimenpiteiden tehon mittaamisesta lyhyellä vs. pitkällä aikavälillä (ajasta 1:46 alkaen). HS Vision artikkeli mainostoimistoista on aiheuttanut paljon keskustelua alalla ja myös meidän paneeli ottaa siihen vahvasti kantaa (13:36). Mikä on työnantajabrändäyksen rooli osana yrityksen markkinointia (27:27)?Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina strategisen bränditoimisto Wörksin Jarno Varis sekä markkinointitoimisto Julkee x Lempeen Lasse Iskanius.
Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan Viesti ry:n aloitteesta muuttaa some-kanavien päivystäminen palkalliseksi, miten Primestä rakennettiin globaali ilmiö ja mitä sen osalta tapahtuu seuraavaksi sekä brändi- tai yritysnimien vaihtamisesta kulttuurin ja sanojen merkitysten muuttuessa ja ylipäänsä nimeämisen tärkeydestä.Tällä kertaa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina digimarkkinointitoimisto Grapevinen Jussi Saunamäki sekä tietoliikenneyhtiö Telia Finlandin Laura Kultaranta.
Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan mediaympäristön merkityksestä Hyundain luopuessa mainostamisesta X:ssä, mainonnan esitestauksesta sekä markkinoinnin sääntelystä niin alan sisäisillä kuin valtiojohtoisilla mekanismeilla.
Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan verkkokauppa Temun aggressiivisesta markkinalle tulossa ja sen tuloksista, tekoälyn vaikutuksesta hakukoneisiin ja hakumarkkinaan sekä vanhojen (retro)mainosten uudelleenkierrättämisestä, jiingleistä ja äänibrändäyksestä.
Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan B2B-markkinoinnin (korkeasta!) tasosta Suomessa, taloustilanteen elpymisen indikaattoreista ja sen vaikutuksista markkinointi-investointeihin sekä brändien kantaa ottavasta markkinoinnista ja sen tärkeydestä Hartwallin esimerkin kautta.
Tämänkertaisessa Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan B2B-markkinoinnin (korkeasta!) tasosta Suomessa, taloustilanteen elpymisen indikaattoreista ja sen vaikutuksista markkinointi-investointeihin sekä brändien kantaa ottavasta markkinoinnista ja sen tärkeydestä Hartwallin esimerkin kautta.
Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan tapahtumamarkkinoinnista ja tapahtumien trendeistä, myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä ja liidigeneroinnista sekä ikonisen brändin (Heinz) elementeistä ja kyvystä reagoida nopeasti leviäviin ilmiöihin.
Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan sponsoroinnista, kun Saksan futismaajoukkue vaihtoi legendaarisen paitasponsorinsa Adidasesta Nikeen, tekoälyn rooli rekrytoinnissa ja sitä kautta työnantajamielikuvallisissa asioissa sekä mitä uuden somealustojen engagementtia tutkineen raportin löydökset kertovat yritysten sosiaalisen median käytöstä.