arkkinointiRadion vieraana on Tuomas Lähteenmäki Gappsilta. Ei ole häpeä, jos markkinoinnin mittaaminen on organisaatiossasi vielä levällään. Tämä on tilanne vielä monessa organisaatiossa, mutta nyt on se hetki, kun markkinoinnin mittaamiseen tulisi kiinnittää huomiota. Kuinka markkinoinnin mittaamisen voi saada alkuun ja millaista osaamista, dataa ja datan haltuunottoa mittaaminen vaatii?
Tähän saat nyt apua, kun MarkkinointiRadion vieraaksi saapuu Tuomas Lähteenmäki Gappsilta. Tuomas toimi yhtenä kouluttajana MarkkinointiKollektiivin, Nesteen ja Gappsin järjestämässä markkinoinnin mittaamisen aloittamiseen tukemiseen tähtäävässä Mittaa Tai Kuole- koulutuksessa syksyllä 2020. Keskustelussa käydään läpi huomioita koulutuksesta, ja laitetaan parhaat vinkit ja opit jakoon myös niille, jotka eivät koulutukseen päässeet.
Tuomas itse työskentelee datan ja datavarastojen parissa päivittäin, ja onkin siksi hyvä neuvomaan kuinka dataa kannattaa lähteä keräämään. Entä miksi kumppaneiden hyödyntämisen lisäksi on tärkeää, että omassa organisaatiossa ymmärretään dataa, ja tehdään itse aktiivisesti tulkintoja halutuista mittareista? Tässä jaksossa Tuomas haluaa myös muistutttaa, että mittaamiseen liittyen tärkeintä on lähteä liikkeelle ja oppia matkan varrella!
Ota kuunteluun tästä ja laita MarkkinointiRadio seurantaan Spotifyssa, SoundCloudissa ja Apple Podcastissa!
MarkkinointiRadio on podcast, jossa keskustellaan markkinoinnista! Kussakin jaksossa pysähdymme mielenkiintoisten, alalla puhututtavien aiheiden äärelle vaihtuvien vieraidemme kanssa. Keskustelu soljuu ajankohtaisista ilmiöistä markkinoinnin perusasioihin. Podcastia juontavat MarkkinointiKollektiivin tuottajat.