Selvitetään yhdessä, kuinka sosiaalinen media vauhdittaa organisaation kasvua ja millainen sisältö somessa toimii parhaiten vuonna 2023!

  • Milloin: Keskiviikkona 18.1.2023 klo 8.30-12.30
  • Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulet sosiaalisen median tuoreimmista tutkimustuloksista ja trendeistä. Saat oman työsi tueksi monipuolisia käytännön esimerkkejä sosiaalisen median parissa päivittäin työskenteleviltä asiantuntijoilta. Kuulet neuvoja somessa monia markkinoijia pohdituttavaan kysymykseen: missä menee raja organisaation edustamisen ja yksityishenkilönä toimimisen välillä.

Katso tilaisuuden tallenteet:

Tilaisuuden puheenvuorot osa 1:

Näistä puhutaan maailmalla: Vaikuttajamarkkinointi, Metaverse, B2B (tallenne kohdassa 00:06:35)

  • Jari Lähdevuori ja Elli Tuominen (Kurio) valottavat Kurion vuosittaisen trendiraportin kautta markkinoinnin ammattilaisille miten sosiaalinen media on muuttumassa, ja miten sitä kannattaa hyödyntää markkinoinnissa vuonna 2023. Raporttiin omia näkemyksiään somen trendeistä ovat jakaneet Thenetworkone-ketjun toimistojen huippuosaajat ympäri maailman. Teemoina Jari ja Elli nostavat esiin ainakin vaikuttajamarkkinoinnin, metaversen ja B2B-markkinoinnin somessa.

Ota haltuun tärkeimmät työkalut ja sisältömuodot: Lyhyet videot, interaktiivinen sisältö, brändin arvo (tallenne kohdassa 00:32:10)

  • Valtteri Färkkilä (Meltwater) kertoo Meltwaterin näkemyksen sosiaalista mediaa vuonna 2023 dominoivista markkinoinnin trendeistä. Valtteri käy läpi State of Social Media 2023 -tutkimusta antaen vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin: Miksi lyhyisiin videoihin kannattaa panostaa? Toimiiko interaktiivinen sisältö? Mikä arvo on hyvällä brändillä? 

Digital Audiences - digikäyttäytymisen viimeiset trendit ja kohdentaminen (tallenne kohdassa 00:57:50)

  • Pami Bergman (Kantar) avaa puheenvuorossaan, miten kuluttajat käyttävät digialustoja nyt ja tulevaisuudessa. Kuulet, miten erilaiset muutokset kuluttajien käyttäytymisessä ja esimerkiksi evästeiden poistuminen vaikuttavat markkinoijan arkeen. Saat puheenvuorosta konkreettisia vinkkejä demografiatietojen ulkopuolisen datan hyödyntämiseen sekä erityisesti lokaatioon pohjautuvaan kohdentamiseen somealustoilla.

Tilaisuuden puheenvuorot osa 2:

Mistä tuloksia? Somen kanavakenttä 2023 (tallenne kohdassa 00:05:17)

  • Miltä somen kanavakenttä näyttää vuonna 2023? Eläväiset muutokset kanavissa sekä esimerkiksi evästehallinnan vaikutus kanavien ominaisuuksiin ovat viimeistään vuonna 2022 osoittaneet, ettei sometekemistä kannata rakentaa vain yhden kanavan varaan. Kaisa Aarnio ja Kati Kiiskinen (Tulos) kertovat, mihin markkinointieurot kannattaa sijoittaa, jotta markkinoinnin tavoitteisiin päästään.

Sosiaalisen median kuuntelulla saat oivalluksia ja vertailutietoa markkinointisi tueksi (tallenne kohdassa 00:31:55)

  • Maunu Anhava (Retriever) kertoo, miten tunnistat trendejä, lisäät asiakasymmärrystä ja poimit oppeja muilta sosiaalisen kuuntelun avulla! Laajenna katsettasi omista kanavistasi asiakkaillesi merkityksellisiin ja laajemmin alallasi puhuttaviin keskusteluihin. Näin saat edellytyksiä ilmiöiden parempaan haltuunottoon sekä ajatusjohtajuuden luomiseen.

Miten toimin työntekijänä sosiaalisessa mediassa? (tallenne kohdassa 00:57:04)

  • Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n työsuhdejuristi Sanna Honkanen vastaa usein työssään kysymykseen, missä menee raja yrityksen edustajana toimimisen vs. yksityishenkilönä toimimisen välillä, kun toimintakenttänä on sosiaalinen media. Sanna tuo puheenvuorossaan esille, millaisia pelisääntöjä somen käytössä työsuhteessa olevan kannattaa huomioida lainsäädännön osalta. Esimerkiksi millaiset velvollisuudet ja sopimukset voivat rajoittaa sananvapautta somessa ja miksi jokaisen markkinoijan on tärkeä huomioida asemansa ja roolinsa somessa toimiessaan.

Tilaisuuden asiaosuuksissa ajatuksiaan jakamassa:

  • Jari Lähdevuori ja Elli Tuominen 
  • Valtteri Färkkilä
  • Sanna Honkanen
  • Kaisa Aarnio ja Kati Kiiskinen
  • Maunu Anhava
  • Pami Bergman (Kantar)

Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Kurio, Myynnin ja Markkinoinnin ammattilaiset MMA, Meltwater, Tulos Helsinki, Retriever, Kantar ja Unie.

Tilaisuus on osallistujille maksuton ja kaikille avoin.  

Julkaistu 
19.1.2023
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.