On mittareita, dashboardeja, KPI:t määritetty ja ROI:takin laskettu. Jokaista kampanjaa mitataan ja seurataan, euroja lasketaan ja dataa kerätään. Mutta miksi silti tuntuu, että organisaatiossa kukaan muu markkinointifunktion lisäksi ei ymmärrä markkinoinnin tuomaa arvoa?
Puhelin soi. Tuntematon numero. Viitsisiköhän vastata? ”Hei, toimistosta xy meidän asiakkuusvastaavamme N.N. haluaisi varata kanssasi 30 min etätapaamisajan, jossa keskustelisimme, miten voimme auttaa teitä saavuttamaan liiketoimintanne tavoitteet ja parantaa markkinointinne tehokkuutta”. Huokaus.
Henkilöstö on jokaisen yrityksen suurin voimavara. Seuraatko ja ennakoitko työhyvinvoinnin kehittymistä ja toimenpiteiden tehokkuutta samalla tavalla kuin esimerkiksi mainontaa? Työhyvinvointia optimoimalla enemmän hyvinvointia, motivaatiota, sitoutumista sekä parempaa tulosta.
Teot puhuvat ja viestit vaikuttavat vastuullisuusmarkkinoinnissa. Mutta miten hyödyntää vastuullisuutta markkinoinnissa ja varmistaa muutos? Lue Suvi Johanssonin Kipinävuoro-blogi aiheesta!
TikTokin ylivoima on ollut keskustelunaiheena jo useamman vuoden ajan, mutta kiinnostavin kysymys liittyy tulevaisuuteen: Pystyykö TikTok vahvistamaan markkina-asemaansa ja jopa kilpailemaan Netflixin kanssa? TikTok on jo ohittanut suosiollaan jopa YouTuben, joten tämä ei ole tuulesta temmattua puhetta.
Asiakaskonsultoinnissa yksi yleisimmistä digitaaliseen markkinointiin liittyvistä harhaluuloista on käsitys siitä, että jatkuvaa tulosta on mahdollista tehdä yksittäisellä isolla panostuksella johonkin tiettyyn digimarkkinoinnin osa-alueeseen.
Suomen lainsäädännössä ei ole erityistä säännöstöä, joka käsittelee generatiivisen tekoälyn luomien teosten tekijänoikeutta. Tässä tekstissä Kati Kuusisto tarkastelee asianajajakollegoidensa avustuksella, miten nykyistä lainsäädäntöä sovelletaan tekoälyn luomiin teoksiin.
Markkinointiviestinnän tekijälle podcastit ovat erityisen kiinnostavia vaikuttavuutensa vuoksi. Hyvällä sisällöllä kuuntelija saadaan viettämään tunteja organisaation viestien parissa. Äänimedialla on vaikuttavuuden lisäksi toinenkin ässä hihassaan: sen avulla voi tehdä yhdenvertaista ja tasa-arvoista viestintää.